VILLKOR OCH FÖRESKRIFTER

ALLMÄNT

Här följer köpvillkoren för The Veld Company e-handel. Villkoren gäller mellan dig som kund och The Veld Company som butik (The Veld Company AB, 559275-4427) , vid order och inköp av varor online på veldthecompany.com eller theveldcompany.se. 

AVTAL OCH KUNDUPPGIFTER

Som kund är du ansvarig för att ingen annan kan använda dina inloggningsuppgifter. Om du misstänker att någon obehörig fått tillgång till dina inloggningsuppgifter ska detta anmälas till kundtjänst. Om en sådan anmälan inte gjorts ansvarar du för alla köp som gjorts med dina inloggningsuppgifter.

The Veld Company förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning, exempelvis om felaktiga personuppgifter har uppgivits. The Veld Company förbehåller sig rätten att stänga av dig som e-handelskund. Vid eventuell avstängning blir du informerad om detta.

BESTÄLLNING

Du kan gör dina beställningar via veldthecompany.com.

När du har lagt din beställning, mejlar vi dig en orderbekräftelse, under förutsättning att du har försett oss med din e-postadress. Om vi av någon anledning inte kan skicka din beställning, kommer vi att informera dig om detta snarast möjligt. Om vi redan har mottagit betalning för en sådan beställning, kommer vi att återbetala det aktuella beloppet med hjälp av samma betalningssätt som du använde då du gjorde din beställning, i den mån detta är möjligt. Om återbetalningen av något skäl måste ske på ett annat sätt, kommer en The Veld Company-medarbetare att kontakta dig för att se till att återbetalningen kan utföras.

VAROR

På e-handelssiten visas viss produktinformation för varje vara men för fullständig produktinformation och uppgifter som tillverkningsdag och bäst före-datum hänvisas du till varans förpackning. Gällande information om ingredienser och allergener så är det alltid märkningen på en varas förpackning som gäller.

The Veld Company reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- eller skrivfel på e-handelssajten. Exempel på sådana fel kan vara felaktig information i produktbeskrivningen, att en bild inte återger produktens exakta utseende eller att det anges felaktigt pris på en vara.

PRISER OCH BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

REKLAMATION

Om något går fel eller om du önskar reklamera en vara ska kundtjänst kontaktas så snart som möjligt efter att fel har upptäckts, dock senast inom 14 dagar. Kreditering på grund av fel eller reklamation görs till samma kort som uppgavs när du lade din order. The Veld Company kommer inte att leverera en ny vara.

ÅNGERRÄTT

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) gäller inte ångerrätt för livsmedel och andra dagligvaror. Du har alltså ingen ångerrätt för köpta varor.

För varor som inte definieras som dagligvaror har du ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara - eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

LEVERANSER

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Ej uthämtade paket,

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

RETURER

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Kundtjänst

Vid frågor och reklamationer ombeds du kontakta kundtjänst via support@veldthecompany.com .

Behandling av personuppgifter

Hemköp behandlar dina personuppgifter, såsom dina kontaktuppgifter, betal- och orderinformation bl.a. för att kunna hantera din beställning. Läs mer om vår behandling av dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Tvist

Vid en eventuell tvist hänvisas du till Allmänna Reklamationsnämnden.

Allmänna reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

www.arn.se

The Veld Company följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Som konsument har du möjlighet att använda dig av EU-kommissionens ODR-plattform (online dispute resolution) rörande tvistlösning på nätet.

Tjänster som erbjuds av veldthecompnay.com eller theveldcompany.com tillhandahålls av:

The Veld Company AB  
e-post: support@veldthecompany.com 
Org. nr. 559275-4427

Kundtjänst:

support@veldthecompany.com 



Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång